standard-hero-bg-img

Kampagne for irsk lam i danske supermarkeder

juni 20, 2016

Irsk lam har været i fokus hos den danske supermarkedsgigant COOP, som i fællesskab med Bord Bia, Hilton Foods og ICM netop af afholdt en forbruger- og slagterkampagne i deres SuperBrugsen og Kvickli-forretninger.

Kampagnen bestod af en sticker på lammepakninger med information omkring bæredygtighed i opdræt af lam i Irland samt en konkurrence med gevinster som rejser til Irland og kogebøger af Timm Vladimir. Kampagnen blev understøttet af besøg af den irske ambassadør i Danmark Cliona Manahan og den irske ambassadør i Norge Karl Gardner, som begge var begejstrede for den store opmærksomhed for Irland og irske fødevareprodukter – ikke mindst det velsmagende lam – i de danske butikker.

Padraig Brennan, Ambassador Cliona Manahan Embassy of Ireland Denmark, Michael Tobin Irish Country Meats, Mark Kristensen Hilton Foods, Ambassador Karl Gardner Embassy of Ireland Norway, Linda Madigan Bord Bia Nordics.

Kampagnen har betydet en markant stigning i salg af irsk lam samt mange tusinde besøg på hjemmesiden www.irishmeat.dk. ”Vi søger hele tiden nye muligheder for at fremme irske fødevarer i de nordiske lande”, fortæller Linda Madigan, der er Bord Bia repræsentant i Norden. ”irske fødevarer har et rigtig godt omdømme i Norden, og især salget af lam er stærkt stigende.

Vi kan mærke, at forbrugerne efterspørger lammekød, der er opdrættet på frisk græs og på en bæredygtig måde, og dét er vi eksperter i i Irland, ” slutter Linda Madigan.

Padraig Brennan, Michael Tobin ICM, Ambassador Cliona Manahan, Ambassador Karl Gardner
Padraig Brennan, Ambassador Cliona Manahan, Ambassador Karl Gardner, Coop Store Manager